De wekker ging vroeg in Sydney om 5 uur, douchen, tassen sluiten, shuttle bus inladen, we zouden op tijd op het vliegveld zijn…. en dat waren we ook…. Onze vlucht bleek namelijk ruim 40 minuten later te vertrekken wat wij niet door  hadden gekregen en door een te laat vertrekkend vliegtuig voor ons  werd het nog eens 40 minuten later. Geduld is een schone zaak! Na een prettige vlucht met New Zealand air (check out their safety instruction video https://www.youtube.com/watch?v=qOw44VFNk8Y ) kwamen we dan eindelijk aan in Auckland NIEUW ZEELAND. Met een TE volle shuttle bus (warm!!), die in spitsuur lekker lang in de file kwam te staan kwamen we eindelijk aan in ons hotel waar we 1 nachtje verblijven voordat we de camper gaan halen. De volgende ochtend, dinsdag 9  december (HIEP HIEP HOERA REZA is 3,5 JAAR!!) gaan we met de taxi op weg naar het depot van Apollo Camper Verhuur. Onderweg wordt Reza opeens misselijk en spuugt
de achterbank onder… OOPS, dat kost ons 40 dollars. Na dit incident voelt Reza
zich weer op en top, dus maken we er verder geen probleem van.

Bij Apollo; Daar staat ie dan, onze Camper; Hij is groot ( voor 6 personen) !; Dat wisten we natuurlijk Maar als je er dan zo in staat is het toch anders dan op de plaatjes.

We hebben met de 6 persoonscamper flink wat ruimte, we gebruiken 2 van de drie slaapplekken en de derde plek is onze eethoek en vertier ruimte die we zo op deze tweede avond  met regen meteen goed gebruiken. Na het hele incheck gedoe en een rondleiding
door de camper kunnen we En Route. Stuur rechts, links rijden EN een automaat. Mike kan zijn lol niet op! Hij doet het geweldig, heeft alleen af en toe wat sturing naar  de rechter kant van de weg nodig.

Onze eerste stop is de supermarkt om de hoek van het verhuur bedrijf om onze
basics in te slaan. Niet geheel verrassend zijn we niet de enige toeristen en al helemaal niet de enige Nederlanders (het wemelt er van) en natuurlijk komen we er een dag later achter dat de supermarkten buiten de camper verhuur bedrijf zone goedkoper zijn en ook nog meer hebben! Tja…

Onze tweede stop is Camping Pinewood Motorhome in Orewa vlak aan Red Beach ten noorden van Auckland. Deze camping hadden we van te voren uitgekozen en een plekje gereserveerd om van daaruit onze route verder te plannen. Uiteindelijk zien we dus weinig van Auckland, we gaan vrijwel meteen de stad uit, maar we hebben ook wel even genoeg stad gezien na Sydney. Hoewel het weer wat druilerig is doch aangenaam warm, worden we onderweg al verwend met mooi uitzichten op de Hauraki Golf. Reza zit in een kinderzitje in de eethoek achter ons. Ze is nog wat beduusd van het spuug incident en valt al snel in slaap. Na een kleine 2 uur komen we aan op onze camping en heeft Mike de schone taak om  de camper op plekje nummer 6 te zetten. In ons enthousiasme rijden we vrijwel direct 2 plekken te ver en moet er achteruit gereden worden. Dat ging best goed, totdat er een meneer uit zijn caravan komt en roept dat we bijna tegen een
paaltje aan zitten (nu viel dat vanuit mijn perspectief wel mee, maar fijn dat mensen  meekijken). We besluiten iets van draaien te proberen en komen kaarsrecht op plekje 10 terecht. Op dat moment komt kennelijk de camping eigenaar in zijn  auto voorbij en de caravan meneer regelt voor ons dat we op dat plekje 10 zo  mogen blijven staan. Is dat even handig!!!

Eenmaal op onze plek en aangesloten op de elektriciteit kan het uitpakken beginnen. Ondanks de 6 persoons caravan lijken we na 2 tassen al te weinig ruimte te hebben, hoe doen mensen dat! We schuiven, passen, meten, proppen er lijkt geen eind aan onze spullen te komen.  We hebben onderweg een BBQ gekocht en een stukje zalm en besluiten veel te laat om de BBQ in elkaar te schroeven. Het is al bijna 8 uur en het wordt al donker,
Reza moet eigenlijk al naar bed om in het NZ ritme te komen. Dan maar de koekenpan  op het fornuis, zalmpje en worstje voor Reza er op en bakken maar. Al snel begint het brandalarm te loeien. Echt HEEL fijn dat hij werkt hoor, maar hoe kom je er van af! Wapperen maar!! Nou een lang verhaal kort, we hebben lekker gegeten, Reza ging heel enthousiast in haar “boven bed” liggen, het slapen duurde nog even in die nieuwe
omgeving, maar uiteindelijk lagen we allemaal om 11uur op 1 oor.

Onze eerste echte ochtend in de Camper worden we mede door het tijdsverschil van weer 2 uur pas om 9 uur wakker. Tegen de te tijd dat we echt up en running zijn en gedoucht en gegeten hebben is het 11 uur. We hebben dan nog geen concreet volgend reisdoel EN de
camper lijkt nog een ontplofte reistas!! De zon schijnt, we willen nog naar de kust lopen en Reza wil nog op de trampolines…. Wat te doen!!!??? We besluiten nog een nachtje op deze camping te blijven om bij te komen van de reis, Reza te laten wennen aan onze nieuwe huis (en natuurlijk te laten springen op die trampolines) en om rustig onze route te bepalen.

Na een bezoekje aan Red Beach, een wandeling naar de winkels en een tweede BBQ poging die weer uitloopt in de koekpan (dit keer door regen), slaan we de reisboeken echt goed open. Niet geheel verassend horen we ons zelf zeggen wat we vele NZ reizigers  horen zeggen “we hebben niet genoeg tijd”. We hebben nu door onze extra overnachting toch een dag gemist en willen met Reza de km’s per dag niet te groot maken, ze wordt daar echt niet vrolijk van. We besluiten het roer om te gooien en skippen Bay of Islands in het hoge Noorden (met pijn in ons hart!!!)  en zetten koers richting Hamilton…

To be continued…

2 thoughts on “De Aankomst

1. wilma en edward says:

Beter een te laat vertrekkend vliegtuig dan een vervroegde vlucht he. Ja een camper is wennen aan ruimte even tijd nemen om praktisch in te richten.
    Maar zo te lezen vermaken jullie je prima,en ja tijd gaat ook daar snel hoor.
    We zien dat het een heel mooi land is waar je van alles kunt beleven.
    Geniet van al de tijd die jullie nog hebben
    en REZA,alweer drie en een half jaar,oud al hoor…
    hele dikke kussen van opa en oma,alles was nog prima in je kamertje hoor,je knuffels lagen nog lekker in je bedje te slapen.
    een fijn vervolg van jullie camper reis,dikke xx van de acherblijvers