Dag 2 in Sydney zit er op en we kunnen met recht zeggen dat het de eerste dag was dat we allemaal goed zijn geacclimatiseerd. We merken dat het voor Reza toch wat moeilijker was om in het ritme te komen dan voor ons. Wij grote mensen kunnen gewoon nog even beetje blijven snoozen als we zien dat de lokale tijd 4 uur in de ochtend is, maar een kind zegt gewoon JOEHOE ik ben wakker en ik heb een zaklamp en schijn die in je gezicht net zo lang tot ik zie dat één van je ogen open gaat!!! Sinds de aankomst in Malaysia hadden we dus een vreemd ritme wat resulteerde in een zeg maar gerust chagrijnige Reza, wat tot uiting kwam in ernstige boosheid (schreeuwen, huilen, wegrennen) wat vervolgens weer tot enige frustratie bij ons leidde (we moeten nog 6 weken!). Gisteren hebben we dus maar besloten om haar tegen de natuur in wakker te houden, dat ging niet van harte, maar het was voor het goede doel. En het heeft gewerkt, ze heeft ruim 11 uur geslapen en was vandaag weer haar gezellige zelf (ze was maar 1 keer boos en om met haar eigen woorden te spreken dat was niet op ons, maar op haar zelf).

Maar even terug naar Kuala Lumpur. We zijn zoals gezegd op kraamvisite geweest, baby Lucas is super schattig en we hebben de middag en avond gezellig met de vrienden doorgebracht. Op 2 december vertrokken we al vroeg om 5 uur naar het vliegveld voor een vlucht van 8 uur naar Sydney. Het was een rustige vlucht en rond een uur of 10 in de avond kwamen we aan in ons hotel in het centrum van Sydney, we konden dit helaas niet vieren met een biertje, want alle “bottle shops” in de buurt bleken al dicht te zijn en het is niet gebruikelijk om met je kind van 3 een pub in te gaan na 22 uur. Het werd een avond met appelsap en water.

De eerste echte dag in Sydney was vooral oriëntatie. We zitten dicht bij Darling Harbour en daar zijn we dan ook begonnen met een ontbijt. Eten kunnen ze hier trouwens wel, het ontbijt was al groot, de lunch nog groter en het diner hebben we maar gedeeld (al doende leert men). Met een goede starter op de maag hebben we een wandeling gemaakt naar de Fish Market, waar een hoop mooie vissen, kreeften, king crabs en nog veel meer vers in ijs lagen (hadden we maar niet ontbeten….) Bij de derde sashimi bar konden we er niet meer omheen en hebben we als een soort pre-lunch snack een portie sashimi tonijn en zalm genomen, voor die prijs zou ik hier elke dag mee kunnen lunchen! Inmiddels was de zon goed hoog komen te staan en dan is 35+ graden best warm, zeker voor Reza die toch al wat uit haar humeur was. We besloten daarom naar binnen gaan bij Sealife. Nemo zoeken had ik tegen Reza gezegd, zit er toch gewoon in het eerste het beste aquarium een Nemo en Dori vis!! Lekker snel gevonden dus! We sloten de middag af met een ferry tocht naar Circular Quay waar we de Sydney Opera House hebben bewonderd en een wandeling hebben gemaakt door de Royal Botanic Gardens met uitzicht op de prachtige baai. Zo aan het eind van de middag trok er een donkere wolken massa over het zonnige Sydney en net op het moment dat wij een wijntje hadden besteld binnen in een bar begon het te STORT regenen, je kon bijna waterskiën over de straten…. We hebben maar meteen in die bar gegeten.

Vandaag, donderdag, begonnen we dus vrij laat aan  de dag omdat we heerlijk geslapen hebben. Ons plan voor een day trip zat er niet meer in dus besloten we het plan voor vrijdag naar voren te halen en de reis te maken naar 13 Mullenstreet in de wijk Balmain. Dit is geen toeristische attractie, hij staat niet in de boekjes, maar voor ons (en zeker voor mij Fleur) was het een bijzonder bezoek. Dit is namelijk het adres waar Frieda een jaar lang woonde! We volgenden de instructies die we van Fried hadden gekregen en kwamen voor de deur uit. Het is een leuk huisje in een leuke straat  We hebben de nodige foto’s gemaakt en zijn, ook op advies van Frieda, verder gelopen naar Darling Street waar we heerlijk hebben geluncht. Vervolgens zijn we met de Ferry naar Cockatoo Island gegaan. Dit is een UNESCO world heritage listed eiland in het midden van Sydney Harbour, origineel vanaf 1788 bewoont door de Aboriginals, maar vanaf 1839 werden gevangenen hier geplaats om te werken voor oa de scheepvaart industrie, daarna werd het gebruikt als industriële school voor meisjes, en uiteindelijk werd het een scheepswerf tot 1991. Vanaf 2005 is het eiland geopend voor bezoekers. Op het eerste gezicht werden we niet getrokken door het aangezicht, vooral industriële bouwwerken springen in het oog, maar eenmaal daar waren we meteen onder de indruk, de sfeer is bijzonder, het uitzicht op Sydney prachtig en de oude gebouwen hoewel industrieel, stralen karakter uit, we hebben een goede 1,5 uur over het eiland gewandeld.

4 thoughts on “Sydney Part 1

1. Hoi Fleur, Mike en Reza.
    Wat een lekkere verhalen alweer. En ik zie dat Reza ook al fotos maakt van haar vader en moeder, of hebben jullie toch stiekem een selfy stok gekocht? Veel plezier nog in Sydney. Nini en Ton

2. wilma en edward says:

Hoi vakantievierders lekker aan t eten en genieten van al het moois daar
    Ja Reza moet er ook even in komen, maar alles went toch en straks in de camper is net een minihuis . kan ze met zus en hondje reza spelen
    Geniet van de warmte want hier is t aardig koud. Veel plezier tot mails apps sms xxx vanuit Alphen een dikke knuffel

3. Fried en Wout says:

Ja, wij hadden natuurlijk al een paar fototjes gehad! maar deze zijn ook erg mooi!
    Die regen in Sydney is idd bizar! Misschien zijn daarom die stoepranden zo hoog.. anders gutst iedereen mee 🙂
    xxxx F en W (Hij wil Reza knuffelen..)