Dag 3 in Sydney staat er een day trip op ons programma. We gaan naar het Featherdale Wildlife park in Black Town. Hiervoor maken we een reis per trein van 50 minuten en dan nog een minuut of 20 met de bus die ons voor de deur van het park afzet. Dit wildpark is klein maar fijn, al bij binnenkomst huppelen er kleine bruine kangoeroes rond, die je vrij goed kunt benaderen. Reza vindt het geweldig, ze zegt “ik heb nog nooit een kangoeroe gezien” en daar heeft ze gelijk in. Een stukje verderop is een heel gebiedje waar kinderen (en volwassen) de Kangoeroes een bakje eten kunnen geven en voor wie wil een aai over de bol geven. Dit klinkt misschien heel gemaakt, maar het was echt heel gemoedelijk en diervriendelijk allemaal, geen commercieel gedoe. Het park heeft verder een flink aantal Australische Wildlife waaronder Koala’s, echt super leuk om te zien die beestjes, maar feitelijk doen die niet zo veel. Dan kun je nog beter naar een Wombat kijken, of een Tasmanische Duivel, een emoe, een krokodil of dingo. We hebben een leuke middag gehad, het was niet te warm en de reis was goed te doen.

Weer terug in Sydney hebben we een heerlijk tonijn steak gegeten en mocht Reza nog even uitrazen bij een grote speeltuin in Darling Harbour. Toch nog wel leuk om even te vertellen dat Mike er bij de eerste foto van Reza met een Kangoeroe achter kwam dat de SD kaart nog in de laptop zat, die in het hotel lag, nadat we het vorige blog hadden geschreven!! Oops!! Gelukkig hadden we nog de “mini cam”. De volgende dag hadden we weer een dagtrip gepland, dit keer dichter bij huis slechts een half uur met de Ferry naar Manly een suburb aan de andere kant van de baai.

De ferry was al een mooie tocht, het weer was goed, de sfeer zat er in, het half uurtje vloog voorbij. In Manly besloten we fietsen te huren, Mike en Fleur op de mountainbike, Reza achter Mike in zo’n bakkie die we in NL levensgevaarlijk vinden (je ziet je kind immers niet). De uitgekozen twee  routes moesten goed te doen zijn, 1 km en 2,5km. Ypenburg centrum naar Den Haag is 8 km en dat doen we dagelijks. En toch is dat dan anders he ….. zo in de hitte van de Ozzie zon met heuvels die hoger zijn dan een duin… Het was gewoon zwaar en soms onaangenaam. De RPM (spinning) lessen hebben mij (Fleur) zeker goed gedaan, ik ging als een speer de bergen op (die speer zwakte na een eerste spurt wel
af hoor, maar de meeste topjes heb ik gehaald), Mike bleef wat achter, maar het moet
gezegd worden met dat bakkie, Reza en ALLE bagage is hem dat niet aan te rekenen (dat moet toch zo’n 30 kilo zijn geweest). Aangemoedigd door Reza vanaf de achterbank “JE KAN HET PAPA, VOLHOUDEN” worstelde Mike zich de bergen op.
Wat zijn we trots op hem!! En het was allemaal de moeite waar, we hebben genoten van de uitzichten op de stad en de oceaan, de rust en de mooie omgeving. Zo dicht bij de metropool en toch zo normaal als de Noord Hollandse Duinen eigenlijk. We sluiten de dag af met een biertje aan de boulevard al wachtend op de ferry terug. Terug in de stad bleek ons helaas te zijn overkomen wat mij (Fleur) elke vakantie één keer overkomt. De zon wist ons namelijk ondanks top tot teen bescherming met factor 50 te vinden. Als aandenken van deze mooie fietstocht heeft Mike een rode rug en Fleur rode armen en een rood voorhoofd (AUW). Reza bleef gelukkig ongeschonden door het bakje waar ze in zat!

En toen was daar vandaag toch echt onze laatste dag in Sydney. We hebben genoten van de stad en de omgeving, De blue mountains hebben we niet gezien, wie weet een volgende keer? Maar we zijn echt klaar om naar Nieuw Zeeland te gaan. Deze laatste dag
bezoeken we nog wat toeristische plekken terwijl we stiekem, of misschien wel juist heel bewust afscheid nemen van de stad.

Het is inmiddels bijna 10 uur, onze tassen zijn weer gepakt, Reza ligt te knorren en de wekker staat om 5 uur. Ons volgende avontuur zal worden verstuurd vanuit Nieuw Zeeland!

Bedankt voor het meelezen en als je het leuk vind kun je je
nu ook aanmelden om automatisch een bericht te krijgen als wij een update